III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu

Konser, festival, sempozyum, iş ilanları, sınavlar vb.
Lütfen yayınlanmak üzere duyuru göndermeyin. Duyurunuzu kendiniz yapın.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Admin
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 543
Kayıt: 03 Haz Cum, 22:00
Konum: Ank/Aksaray
İletişim:

III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu

Mesaj gönderen Admin »

III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu

1. ÇAĞRI MEKTUBU

Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM), çocuk ve gençlik edebiyatı çalışmalarının bilimsel düzlemde incelenmesi amacıyla, Ankara Üniversitesi bünyesinde, 28 Aralık 2009 tarihinde kuruldu.

Ülkemizde, bir üniversite yapılanması olarak ilk olan Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Araştırma ve Uygulama Merkezi’nin öncelikli amacı; görsel ve dilsel birer uyaran olarak çocuğa-gence göre olan kitapların, çocukların-gençlerin gelişim süreçlerine ve onların okuma kültürü edinmelerine katkıları konusunda toplumu aydınlatıcı bilimsel çalışmalar ve araştırmalar yapmaktır.

Merkez, ulusal düzeyde, ilk kapsamlı bilimsel etkinliğini 05-07 Ekim 2011 tarihinde, Ankara Üniversitesi Cebeci Yerleşkesi’nde gerçekleştirecektir.

Ülkemizde, son yıllarda sanatsal ve bilimsel düzlemde hızlı gelişim ve değişimler yaşayan çocuk ve gençlik edebiyatıyla ilgili bilimsel ve sanatsal birikimlerinizi, 05-07 Ekim 2011 tarihinde ÇOGEM tarafından gerçekleştirilecek olan 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumunda katılımcılarla paylaşmanızı bekler, esenlikler dilerim. 09.11.2010


Merkez Müdürü
Prof. Dr. Sedat SEVER

ANKARA ÜNİVERSİTESİ ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (ÇOGEM)
3. ULUSAL ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU

(05-07 EKİM 2011)
(Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri)

AMAÇ VE KAPSAM
Erken dönemden başlayarak çocukların kitapla kurduğu etkileşim, onların duyu algılarının ve düşüncelerinin gelişmesine katkı sağlayan en etkili süreçlerden biridir. Bu etkileşimin, sanatçılar tarafından kurgulanmış dilsel, görsel ve işitsel uyaranlarla desteklenmesi çocuklara; bilişsel, duyuşsal, toplumsal ve kişilik gelişimi açısından yeni yaşantılar edinme olanakları yaratır.

3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu’nda, okuma kültürü edindirmenin, düşünen-duyarlı birey yetiştirmenin temel birer aracı olarak çocuk ve gençlik edebiyatı yapıtları birçok değişkeniyle inceleme konusu yapılacaktır.

Sempozyumda bilimsel gelişmeler ışığında, 0-18 ve 18-24 yaşlarındaki çocuk ve gençlere seslenen edebiyat yapıtlarının, ülkemizdeki dünkü ve bugünkü durumunun saptanması, sorunlarının belirlenmesi ve belirlenen sorunlara çözüm önerilerinin oluşturulması amaçlanmaktadır. Öte yandan, çocuk ve gençlik edebiyatının, yazar ve çizerlerin bakış açısıyla değerlendirilmesi; gerçekleştirilecek oturumlarda yazar ve çizerlerimizin çocuk ve gençlik edebiyatı odaklı bakış açılarını, savlarını, yaşantı ve deneyimlerini katılımcılarla paylaşmaları beklenmektedir.

BİLDİRİ KONULARI

Okulöncesi dönemden başlayarak çocuğun gelişim sürecinde çocuk ve gençlik edebiyatı yapıtları
Çocuk ve gençlik edebiyatında çağdaş yönelimler
Çocuk ve gençlik edebiyatının sorunları
Çocuk ve gençlerin okuma kültürü edinme sürecindeki temel sorunlar
Çocuk ve gençlerin duygu ve düşünce sağlığını olumlu-olumsuz etkileyen yayınlar
Çocuğun gelişim sürecinde görsel ve işitsel uyaranlar (resim, karikatür, müzik, film vb.)
Çocuk tiyatrosu, yaratıcı drama
Çocuk ve gençlik edebiyatı eleştirisi
Türkçe/Türk dili ve edebiyatı öğretimi ve çocuk/gençlik edebiyatı
Üniversitelerde, çocuk edebiyatı öğretiminin sorunları
Çocuk edebiyatında çocuk hakları
Çocuk edebiyatında kadın hakları
Çocuk edebiyatında insan hakları
Çocuk edebiyatında cinsellik
Çocuk edebiyatında engellilerin/engelliliğin sunuluşu
Çocuk edebiyatı ve değişen çocukluk imgesi
Çocuk ve gençlik edebiyatı tarihi
Çeviri çocuk ve gençlik edebiyatı
Çocuk kitaplarında denetim sorunları vb.
3. ULUSAL ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU
(05-07 EKİM 2011)
(Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri)

1. Bildiriler
Programda yer alacak her bildiriye, sunum için 20, tartışma için 10 dakika olmak üzere toplam 30 dakika ayrılması düşünülmektedir.
2. Açıkoturumlar
Belli bir konunun ayrıntılı biçimde ve kapsamlı olarak tartışılabilmesi için sempozyum programında açıkoturumlar düzenlenebilir. Söz konusu açıkoturumlarda tartışılacak konular, Merkez Danışma Kurulu’nun ve katılımcıların önerileriyle belirlenecektir.
3. Atölye Çalışmaları
3.1. Yazar ve çizerlerle gerçekleştirilecek etkinlikler (Bir kitabın oluşum süreci vb.)
3.2. Yaratıcı yazma, yaratıcı drama, tiyatro, müzik, resim çalışmaları vb.
3.3. Çocuk ve gençlik edebiyatı yapıtlarıyla örnek Türkçe/Türk dili ve edebiyatı öğretimi uygulamaları vb.
3.4. Çocuk ve gençlere okuma kültürü kazandırabilmek için yapılacak çalışmalar vb.
3.5.Yazınsal metinleri okuma çalışmaları vb.

NOT: Atölye Çalışmalarına, Merkez Danışma Kurulu’nun ve katılımcıların önerileriyle yeni konular eklenebilir.

SEMPOZYUM TAKVİMİ

11 Mart 2011 Bildiri özetinin gönderileceği son tarih
16 Nisan 2011 Kabul edilen bildirilerin açıklanacağı tarih
05 Eylül 2011 Sempozyum programında yer alan bildiri metinlerinin gönderileceği son tarih
05-06-07 Ekim 2011 3.Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu

İLETİŞİM ADRESİ
Ankara Üniversitesi
Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Kütüphane Katı
Cebeci Yerleşkesi /ANKARA
Tel: (0312) 363 60 28
363 33 50 / 72 00
363 33 50 / 32 23
cogem@ankara.edu.tr
www.cogem.ankara.edu.tr
Cevapla